A high end divat világában a botrányos kampányok már egészen megszokott dolognak számíthatnak, hisz lassan minden hónapban olvashatunk híreket (leginkább szexuális tartalmak miatt) betiltott reklámokról. Mostani cikkünkben összegyűjtöttük az utóbbi évek legdurvább divatkampányait, amik már a PETA betiltott reklámjaival vetekszenek.
Yves Saint Laurent
Bár a legtöbb divatház csak bizonyos testalkatú, nagyon vékony modellekkel dolgozik együtt, az Yves Saint Laurent kampányban szereplő Kiki Willems már túlzás volt az ASA számára.
Calvin Klein
Meglepő módon a színésznő Calvin Klein reklámkampányát az Egyesült Államokban tiltották be egy kilógó mellbimbó miatt.
Tom Ford
Ezt a parfümreklámot talán érthető okokból tiltották be.
Lancome
Több Lancome és L’Oreál fotót is kitiltottak már a brit magazinokból az egyértelmű photoshop miatt, a legtöbb port kavaró képek pedig a Julia Robertsszel közösen készített kampányban szerepeltek.
Gucci
Az előző betiltott képek után a Gucci divatház és Carmen Kass közös kampányagainak abszolút előre látható volt a sorsa… nem meglepő módon az ASA nem értékelte azt a G betűt.
Miu Miu
A Miu Miu 2011-es kampányanyagánál kivételesen nem a szexuális utalásokkal volt probléma, a síneken ülő, 17 éves Hailee Steinfeld a britek szerint a fiatalkorúakat bátorította az öngyilkosságra.
Marc Jacobs
Az akkor szintén 17 éves Dakota Fanniggal készült Marc Jacobs “Oh, Lola” parfümkampányt is kiskorúhoz illetlennek ítélték meg a britek, főleg a túlméretezett parfümös üveggel Dakota lábai között.
Diesel
Bár az alapvető koncepció sokak számára nem egészen tiszta, a 2010-es kampányt “fiatalokat antiszociális viselkedésre bátorító” üzenete miatt tiltották be.
Rihanna x Rogue
A barbadosi énekesnőhöz képest ez még egy egészen visszafogott reklám (hiszen nem egyszer láttuk már sokkal többet is mutatni), a brit TV-ben mégsem vetíthették le új parfümje reklámját „alulöltözöttség” és „túlzott erotika” miatt.
Dolce & Gabbana
A híres olasz divatház több, erőszakot megszépítő kampánya miatt került már felháborodás tárgyává, ilyen például a One Sport parfümreklámjuk…
… vagy a 2007-es kampányuk…
Sisley
A felsorolásból a francia divatmárka sem maradhat ki, amely a szenvedélybetegségeket értelmezte újra.