Kezdőoldal / Életmód / ITT A NAGY VÉRNYOMÁS TÁBLÁZAT! MEGMUTATJA, MENNYI AZ ALACSONY, NORMÁLIS, TÚL MAGAS VÉRNYOMÁS A KOROD SZERINT
ITT A NAGY VÉRNYOMÁS TÁBLÁZAT! MEGMUTATJA, MENNYI AZ ALACSONY, NORMÁLIS, TÚL MAGAS VÉRNYOMÁS A KOROD SZERINT

ITT A NAGY VÉRNYOMÁS TÁBLÁZAT! MEGMUTATJA, MENNYI AZ ALACSONY, NORMÁLIS, TÚL MAGAS VÉRNYOMÁS A KOROD SZERINT

Azt tudjuk, hogy a magas vérnyomásra nagyon oda kell figyelni, mert komoly életveszélyt jelent, ha nem cselekszünk időben. Sokaknak már van otthon vérnyomás mérőjük, és megmérik magukat meg a család többi tagját, de nem mindig világos, mennyi az ideális vérnyomás életkor szerint.

Lassan lopakodik, hosszú időn át észrevétlen, hiszen semmi feltűnő jele nincs a magas vérnyomásnak. Pedig kezeletlenül káros szövődményei lehetnek a stroke-tól a szívelégtelenség. Illik tehát mérni a vérnyomást. Két értéket kapunk: az első – szisztolés – a szív összehúzódásakor alakul ki. A második, diasztolés értéket a szív elernyedésekor mérik. Stratégiát kínálunk a magas vérnyomás ellen.

Aktívan és sportosan

Magas árat fizetünk a kényelmességért. Megkeményednek, megvastagodnak a vérerek, a szívnek nagyobb erőt kell kifejtenie, hogy átpumpálja a vért rajtuk. A testmozgás rugalmasan tartja az ereket. Ideális a legendás napi tízezer lépés. Aki lépésszámlálóval jár-kel, automatikusan többet gyalogol. Javasolható még a gyengéd gimnasztika vagy olyan kitartást igénylő sportok, mint a kerékpározás, úszás.

Nem kell zsírpárna

Törekedjünk a normálsúlyra. Minden leadott kiló két ponttal csökkenti a vérnyomásértéket. Mértékkel fogyasszunk édességet, ahogy kifőtt tésztát vagy kenyeret is. A hús viszont nem tilos, az egyik aminosava ugyanis részt vesz a vérnyomás szabályozásában. Épp ilyen hatásuk van a gyümölcs és zöldség ásványi sóinak is.

Takarékosan a sóval!


Nem csalás: háromszor-ötször több sót fogyasztunk a szükségesnél. A só pedig megtartja a vizet a szervezetben. Nő a vér mennyisége és a vérnyomás is. A sóban szegény táplálkozás minden harmadik magas vérnyomásosnál 5-8 ponttal csökkenti a felső értéket. A legtöbb sót észrevétlenül vesszük magunkhoz: felvágottból, szalámiból, készételekből.

A meleg élvezete ellazít

Nem kell kerülni a szaunát. A rendszeres verejtékezés csökkenti a túl magas vérnyomást. Ha meleg van, kitágulnak az erek, ellazulnak, akárcsak az idegeink. Ajánlatos alacsonyabb – 60 C-fokos – szaunát látogatni, ahol magas a levegő nedvességtartalma. Utána lassan, fokozatosan kell lehűlni, nem hideg vízbe ugrani.

 

Ez a táblázat megmutatja, az első sorban az életkor, a másodikban a minimális, majd a normális, végül a legmagasabb, még nem kórosan magas érték látható

Grafika: Séra Tamás

 

Néhanapján masszázs

Dilemma volt orvosi körökben, hogy összefügg-e a beállt nyak a magas vérnyomással. A tapasztalat azt mutatja, hogy a betegek vérnyomása többszöri tarkómasszázs után csökken. Vagyis: a tarkó izmai olyan agyi területtel vannak kapcsolatban, mely jó pár szívfunkciót, többek között a vérnyomást, légzést és szívverést kontrollálja.

 

 

 

Forrás : http://blikkruzs.blikk.hu/



Ez is érdekelhet még:

Megjegyzések:

megjegyzés

Powered by Facebook Comments

A felhasználók hozzászólásáért az oldalunk nem vállal felelőséget!

live webcam girls
Scroll To Top