Nagyon sok hír érkezett arról, hogy az amerikai fiatalok tömegesen hagyják el a Facebookot, ezért gondoltam, hogy érdemes megvizsgálni itthon is a tendenciákat. Egy hirtelen ötlettől vezérelve készítettem egy gyors kutatást magyar Facebookozó fiatalok körében és megkérdeztem többek között azt, hogy mennyit, hogyan és miért facebookoznak. Vagy éppen miért nem.
Okostelefon a kedvenc a Facebookozásnál
A kutatásban résztvevő Facebookozó fiatalok 84 százaléka legalább három éve Facebookozik. 90,9 százalékuk legalább egy órát tölt el naponta ebben a közösségi hálózatban, 14,7 százalékuk pedig folyamatosan jelen van.
A fiatalok mobilak, legkedveltebb eszközük a facebookozásra az okostelefon, ezt a laptop követi, majd az asztali számítógép. A tablet még nagyon le van maradva, a hagyományos mobiltelefont pedig alig használják.

Többet vagy kevesebbet Facebookoznak a fiatalok?
Ahogy említettem, fő kérdés bennem a használati szokások változása volt. A válaszadók 30 százaléka használja kevesebbet a Facebookot most, mint néhány hónapja, 70 százalékuk ugyanannyit, vagy többet facebookozik. Elsősorban azok között csökkent a Facebook-használat, akik 2-3 éve regisztráltak.
A régebbi és az újabb tagok inkább ugyanannyit, vagy többet használjál a közösségi hálózatot. Ez az arány mindenképpen elgondolkodtató hosszú távon, főleg ha megnézzük a csökkenés indokait.
Mi a csökkenés oka?
A releváns 364 facebookozó fiatal (az a bizonyos 30 százalék) közül legtöbben azt válaszolták, hogy már unalmas nekik a Facebook (29,9 százalék), második helyen a sok reklám (26,6 százalék), harmadik helyen pedig a személyes adatok féltése szerepel (17,9 százalék). Érdekes módon a szülők jelenléte, mint zavaró ok nem került bele az első ötbe.
Ha a Facebookon eltöltött időt nézzük, az látszik, hogy akit beszippant a rendszer, egyre inkább a része is marad, ugyanis akik régebb óta facebookoznak, azok jellemzően többet használják napi szinten. Míg az egy éve facebookozóknál a 2 óránál kevesebb használat a jellemző, a 3 évnél régebben facebookozók inkább 4 órát töltenek el az online közösségben.

A magyar fiatalok is szeretnek facebookozni, de sokak szemében megkopott ennek a közösségi hálózatnak a fénye.
Ez természetesen nem jelent egyelőre semmi drasztikusat, hiszen ha régóta csinálunk valamit, az egyszerű szokássá válik. Persze a Facebook számára a tendencia akár intő jel is lehet, főleg, ha a használat csökkenésének okait is megnézzük.
Ugyanakkor azok, akiket tartósan maradásra bírt a közösségi hálózat, nagyon sok időt fordítanak rá, sokan folyamatosan be vannak jelentkezve, amit kedvenc facebookozó eszközüknek az okostelefonnak köszönhetnek.
Mit csinálnak a Facebookon a fiatalok? Mi jöhet a Facebook helyett? Ezekre a kérdésekre a következő napokban fogok válaszolni.
A kutatásról
A kutatásban 1292 fiatal vett részt 2013 december 30. és 2014 január 12. között. Közülük – demográfiai összetétel miatt – 1192, 13 és 25 év közötti válaszadót vizsgáltam. Bár nem merném a kutatást reprezentatívnak nevezni, de igyekeztem a résztvevőket olyan arányban keresni, hogy az igazodjon a Facebook összetételéhez ugyanebben a korosztályban.
A megkérdezés Facebookon történt, így az eredmény természetesen csak a facebookozó fiatalok szempontjából értelmezhető. Azokkal a fiatalokkal, akik nem facebookoznak, ez a kutatás nem szolgál információval.
Forrás: Facebooktippek.hu
Tudomány, földönkívüliek, ufo, szellemek, történetek, hihetetlen, hírek, érdekes képek, ijesztő képek, paranormális jelenségek, érdekes történetek, ijesztő történetek, hihetetlen hírek, magazin Tudomány, földönkívüliek, ufo, szellemek, történetek, hihetetlen, hírek, érdekes képek, ijesztő képek, paranormális jelenségek, érdekes történetek, ijesztő történetek, magazin, hihetetlen, hihetetlen hírek